Sinoć (14.04.2008.) je u gradskoj viječnici u Sanskom Mostu održana javna tribina na temu „NAJLJEPŠE U ISLAMU“. Predavač pomenute teme bio je gost iz Kuvajta prof. dr. Šafi Sultanil Adžmi, inače profesor na kuvajtskom univerzitetu sa predmetima fikh, tefsir i hadis.
Na samom početku ove tribine goste i prisutne je poselamio glavni imam MIZ Sanski Most prof. Husein ef. Kovačević te moderator tribine predsjednik Medžlisa Mirsad ef. Spahić. Nakon ašereta koje je proučio Salko ef. Salispahić, kraću biografiju o pofesoru Šafiju iznio je prof. dr. Muharem Štulanović koji je ujedno bio i u ulozi prevodioca dr. Šafija. Zanimljivo je spomenuti da je dr. Šafi otac petero djece od kojih je i sin sa tek 13 godina, hafiz Kur`ana a otac ima želju da u budučnosti ponese i titulu hafiza hadisa koja je jedna od rijetkih u islamskom svijetu.
Svoje izlaganje dr. Šafi je bazirao na islamskim propisima koji čovjeku nešto zabranjuju ili nešto naređuju te ljepotama koje se kriju u tim propisima. On je kazao kako su pojedini ljudi nemarni u izvršavanju Allahovih naredbi ili u ustezanju od pojedinih zabranjenih stvari jer ne posnaju suštinu naredbe odnosno zabrane. To je slično onome koji pije alkohol a ne zna da ga je Allah zabranio zato jer on u stvari čovjeku donosi samo zlo i jer je tako bolje za njega. Dr. Šafi Sultanil Adžmi govori o raznim fitnetima (iskušenjima) koja čovjeka svakodnevno mogu zadesiti, te o načinima islamskog shvatanja određenih nedaća sa kojima se ljudi susreću. On navodi primjer Ibrahima a.s. kog je Allah stavio na velika iskušenja putem kojih Ibrahim a.s zaslužuje ime HALILURRAHMAN (Prijatelj Milostivog).
Na kraju tribine predavaču je upućeno i nekoliko zanimljivih pitanja od kojih je i pitanje rada sa bankama u savremnom društvu koje rade na principu kamate koje je uputio Husein ef. Kovačević te pitanje Amir ef. Jusića koje razmatra problematiku tzv. prikrivenih brakova koji ispunjavaju određene šerijatske zahtjeve gdje niko osim svjedoka i dotičnih bračnih drugova ne zna za taj brak a koji su, istina u manjoj mjeri, u novijem vremenu prisutni u islamskom društvu.
Kada je kamata dozvoljena
Na prvo pitanje dr. Šafi je iznio stav konsenzusa islamske uleme koja pitanje kamate razmatra kroz tri osnovne kategorije potrebe za kreditom.
1. Ako kamatni kredit koristimo radi povečavanja imetka ili kupovinu određenih stvari koje nisu čovjeku neophodne za normalan život i egzistenciju, u tom slučaju takav kredit je haram, zabranjen.
2. Ako je u određenom društvu kamata toliko zastupljena odnosno bankarski princip poslovanja, tako da institucija ne može funkcionisati na drugi način ili ako neko radi posao koji je uvezi sa bankom koja radi sa kamatom, kao npr. radnik koji radi u takvoj banci i nema drugog posla i izbora, u tom slučaju se do određene granice toleriše kamata.
3. Potreba za kreditom u kom je zastupljena kamata u slučaju nužde kao npr. kada su nam novčana sredstva potrebna za liječenje ili u sličnim situacijama. U tom slučaju Islam toleriše kamatu.
Na drugo pitanje dr. Šafi je kategorično osudio takvo sklapanje brakova navodeći uslove koji se moraju ispuniti pri šerijatskom sklapanju braka od kojih je i taj DA SE BRAK JAVNO OBZNANI zajednici u kojoj borave bračni drugovi.
Odgoj i pedagoške norme kroz siru (životopis Muhammeda a.s.)
Nakon sinošnje tribine danas (15.04.2008.) u istim prostorijama gradske viječnice u Sanskom Mostu dr. Šafi Sultanil Adžmi govorio je na temu „Odgoj i pedagoške norme kroz siru (životopis Muhammeda a.s.)“ Ovaj seminar je bio namijenjen imamima i muallimima, te su na istom prisustvovali imami iz Sanskog Mosta, Prijedora, te Bosanskog Novog kao i imami sa područja banjalučkog muftijsva na čelu sa muftijom Edhem ef. Èamdžićem. Predavač je svoje izlaganje započeo govoreći o emanetima koji su povjereni imamima i onima koji poučavaju druge Islamu kao i odgovornostima ovog časnog poziva. Za što boljom afirmacijom da`wetskog poziva dr. Šafi je istakao da vjeru Islam ljudima treba predstaviti onakvom kakava ona jeste, jednostavana, plemenita i pristupačna, navodeći primjere iz života Poslanika a.s. koji je oštro kritikovao one koji bi u pozivanju u Islam pretjerivali sa određenim propisima i nepotrebno komplikovali tumačenje i shvatanje vjere. Između ostalog kazao je kako ključ uspjeha u da`wetskom pozivu jeste ustrajnost na istom, te dobra i zdrava komunikacija kako sa džematlijama i učenicima tako i među službenicima ovog plemenitog poziva. Na kraju seminara glavni imam MIZ Sanski Most prof. Husein ef. Kovačević je istakao da imami ovog Medžlisa svakih 15 dana održavaju redovne seminare na kojima se izučava i usavršava kiraet Kur`ana te slušaju hutbe koje drže imami ovog Medžlisa, o čijem se kvalitetu i načinu održavanja otvoreno diskutuje u cilju postizanja što boljih reziltata na polju da`weta.
Sanski Most, grad života!
Dr. Šafi Sultanil Adžmi je sa delegacijom Medžlisa IZ Sanski Most u međuvremenu obišao i neke kulturno – historijske znamenitosti Sanskog Mosta. Zadivljen prirodnim ljepotama i prostranošću te raznovrsnim bogatstvima ovoga grada, u uvodnom dijelu svog seminara kazao je kako je oduševljen gostoprimstvom organizatora i da je Sanski Most grad u kome bi svako poželio živjeti, te da bi nakon Kuvajta rado svoj život proveo u Sanskom Mostu.